KÖLTÉSZET

A költészet témakörben szereplő beavató színházi előadásunk Karinthy Frigyes: Tanár úr kérem, írásaiból egy válogatott előadás, ahol a gyerekek is részesei lehettek a darabnak.

A feldolgozó foglalkozás néhány játékkal indít: tapskör, dirli-dá, asszociációs kör, a hercegúrfi vizsgája. A játékok célja előkészíteni az utánuk következő improvizációkat. A csoportot kisebb csapatokra osztjuk, létszámtól függően, majd megkérjük őket, hogy beszélgessenek kicsit csapatokon belül, kiknek milyen emlékezetes pillanatai vannak az iskolából – hasonlókat keressenek, mint a látott Karinthy-előadásban elhangzott „Jó tanuló felel”, „Rossz tanuló felel” és a „Lógok a szeren”.

Miután megbeszélnek néhány esetet (ideális helyzetben a csapat minden tagja mond legalább egy történetet), akkor kiválasztanak közülük egyet. Ezt szituációba helyezik, majd megnézzük az elkészült jeleneteket.

Ezek után kapnak egy-egy verset a csapatok – Babits Mihály: Sugár, Kosztolányi Dezső: Mint aki a sínek közé esett, Szabolcska Mihály: Kertemben. Ezeket a verseket szintén helyzetbe illesztik, ahol elhangozhatnak. Ezek után megmutatjuk nekik Karinthy paródiáit, azaz Babits Mihály: Antik szerelem, Kosztolányi Dezső: Mint aki halkan belelépett és Szabolcska Mihály: Egyszerűség című versét. A paródiák felolvasása és megbeszélése után elővesszük a szöveggyűjteményeiket, minden csapat kiválaszt belőle egy verset és készítenek róla egy paródiát. A legjobbat jutalmazzuk.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s